streda, 28. augusta 2013

Ako ma nemčina nezabila


Aký predmet ste na strednej neznášali? Mňa hnevali najviac nemčina a fyzika. S tou druhou sa to v treťom ročníku zlepšilo, s tou prvou bohužiaľ nie. Skutočne neviem, či som v živote mala k niečomu taký odpor ako k nemeckému jazyku. Asi len k hadom, maku a paradajkovej polievke. Zaprisahávala som sa, že do nemecky hovoriacej krajiny radšej ani nevkročím a v svojom budúcom živote sa im budem oblúkom vyhýbať. No život je zmena a keď sa môj milovaný rozhodol cez leto brigádovať v Rakúsku, ako vzorná priateľka som ho chcela ísť na pár dní pozrieť. Bolo to moje prvé samostatné cestovanie na dlhšiu vzdialenosť, takže som najprv váhala a mala strach. Nakoniec som cestu v pohode zvládla a zažila jednu z najkrajších dovoleniek plnú nezabudnuteľných zážitkov a pekných miest. Takže ak Vás bavia cestovateľské články s kopou fotiek, čítajte ďalej!


Linz (slovensky Linec) je 3. najväčšie mesto krajiny nachádzajúce sa v severnom Rakúsku, ktoré sa počtom obyvateľom približuje k našim Košiciam. Na extrémne rýchlo ubehnutých 5 dní sa mi stalo domovom. Prezretie námestia a pamiatok sme si naplánovali na štátny sviatok, ktorý je v Rakúsku chápaný rovnako ako nedeľa - všetky obchody sú zatvorené, zájsť môžete len do reštaurácií, cukrární, barov, prípadne do rýchleho občerstvenia. Takže papať áno, nakupovať nie. Nehovorím, že mi to nebolo ľúto, ale aspoň som trošku pošetrila peňaženku. 


Veľmi sa mi páčilo množstvo kvetov, ktoré zdobili námestie a blízke uličky. 



Chutne vyzerajúci výklad lákal do obchodu, ale bolo zatvorené. 


Jedným z mála otvorených obchodov, ktorý mal v ten deň určite vysoké tržby, bola táto pekárnička.


Hlavné námestie Hauptplatz a jeho dominanta - stĺp venovaný Svätej trojici.



Linz City Express je výletný vláčik pre turistov. Vďaka môjmu osobnému sprievodcovi som ho ale nepotrebovala :)


Takýmto históriu inšpirovaným vláčikom sme sa vyviezli na  Pöstlingberg, 539 metrov vysoký vrch týčiaci sa nad mestom, na ktorom je postavená pútnická bazilika.


A naskytol sa nám takýto krásny výhľad na celý Linz.


Na Pöstlingbergu sme mali zadarmo vstupenky do jaskynnej dráhy Grottenbahn. Táto atrakcia najviac osloví deti, ale ani my sme sa vo svete trpaslíkov, zvieratiek a rozprávok nestratili. Viezli sme sa vo vláčiku, ktorý pripomínal horskú dráhu, ale ťahala ho hlava draka, ktorej z nozdier vychádzal dym.


Veľmi sa mi páčilo toto "škriatkovské" mestečko. Pôsobilo dosť realisticky a strop bol ako nočná obloha posiata hviezdami. Len dospelí návštevníci tu vyzerali byť priveľkí. A potom som si prečítala, že takto vyzeralo hlavné námestie na prelome 19. a 20. storočia.



V každej uličke sa nachádzali dva rozprávkové výjavy s postavami v životnej veľkosti sprevádzané svetlom a zvukom.


Po tom, čo sme sa vláčikom zviezli späť do mesta, rozhodli sme sa ísť pozrieť na drevenú vyhliadkovú vežu, ktorá je súčasťou výstavy HÖHENRAUSCH.3 - Die Kunst der Türme ( The Art of Towers) , ktorá trvá od 14.júna do 13.októbra.

Na obrázku môžete vidieť komplex celej výstavy, ktorá spája budovy Ursulinenhof ( Kostol sv. Uršuliny) a Kulturquartier ( Divadlo pre mladé publikum ).

zdroj: http://www.ooekulturquartier.at

Na spodnej časti Energie Türme - "sochy" dvoch spojených 30 metrových elektrických stĺpov je menšia oddychová zóna s lehátkami a hojdacími sieťami.


Cestou k veži sme museli prejsť budovou Kulturquartier, v ktorej boli rôzne menšie výstavy. Nasmiali sme sa na expozícii venovanej značkám a ich napodobeninám. 


Fotka už po výstupe aj zostupe. Za mnou je spomínaná vyhliadka -Oberösterreich Turm, ktorá meria 31 metrov a na jej vrchol sa dostanete po zdolaní 150 schodov.


Prekvapilo nás, že veža bola celá obsypaná mravčekmi. Rozmýšľali sme, či to symbolizuje ľudí, ktorí kráčajú po uliciach a z vyhliadky vyzerajú byť takí drobní ako mravce, alebo tých, ktorí sa snažia dostať na vrch veže. Pri pohľade z diaľky sa to na veži naozaj hemžilo turistami aj domácimi ako v mravenisku.


Výstup na vežu bol trošku adrenalínový zážitok, pretože tam bolo množstvo ľudí a zároveň veža nepôsobila dvakrát stabilne. Na najvyššom poschodí sa dalo postaviť na mrežu a užívať si ničotu pod sebou :D


Za ten výhľad to určite stálo. 


Pohľad na Energie Türme zhora.


A vyhliadka pokračuje do bambusového kráľovstva, kde ste si mohli oddýchnuť, ale predtým ste sa museli vyzuť.


Ulička bola veľmi fotogenická.


A mravce všade ! :D


 Prvá spoločná fotka. Stojíme na moste nad Dunajom a za nami sa nachádza moderné múzeum Ars Electronica, kde sú namiesto umenia v popredí nové technológie.


V sobotu ráno sme sa vybrali na dlhší, v podstate celodenný výlet k jazeru Traunsee v meste Gmunden, ktoré je od Linzu vzdialené asi 70km. Autom po diaľnici nám cesta netrvala ani hodinu a keď sme o 9 dorazili,  hneď sme sa mohli kochať krásnym výhľadom. 


Veľmi ma fascinovala farba jazera. Taká temná petrolejová modrá.


Fotky v čase, keď bolo ešte kačiek a labutí viac ako ľudí.


Autom sme sa dostali do mesta na druhom konci jazera, do Ebensee. Tu nás zaujala lanovka Feuerkogel Seilbahn, ktorou sme sa vyviezli do horskej stanice vo výške 1585 m. Naskytol sa nám naozaj neskutočný výhľad na jazero Traunsee, ale aj menšie jazierka v okolí, na hory aj mestá v doline.


Pripadala som si ako v rozprávke.


Z horskej stanice sa dalo podniknúť veľa kratších aj dlhších, ťažších aj ľahších túr.



My sme sa rozhodli pre ľahšiu hodinovú cestu na vrch Alberfeldkogel, známy aj ako Europakreuz, ktorý sa týči do výšky 1780 m. Pri výstupe sme sa síce zapotili, ale na krásnu krajinu a výhľad, ktorý sa nám naskytol asi nikdy nezabudnem.







Videli sme aj kravičky, ktoré v kontexte s krajinou pôsobili dosť alpsky, ale fialové Milky to neboli.


A niekoľko odvážnejších jedincov.



Cestou z Ebensee sme sa ešte chceli pozrieť na menšie jazierko Offensee, kde bolo síce krásne, ale kúpalo sa tam toľko ľudí, že nám prišlo ľúto, že nemáme plavky a po kratšej prechádzke sme sa vydali na späť cestu do Gmundenu.




K Traunsee sme sa opäť dostali neskoro poobede a boli sme už patrične unavení po túre.



Jazero počas dňa ožilo a zaplnilo sa loďkami a plachetnicami.




Ešte sme sa asi hodinku poprechádzali, niečo som pofotila a už sme sa dobití vracali domov.


Večer pred mojím odchodom sme sa vybrali do nočného mesta spolu s foťákom.



Najväčším objektom nášho záujmu bolo múzeum Ars Electronica, ktoré v noci pekne svieti a farebne sa mení.




Jedna z pokojnejších večerných uličiek. Celkom romantika.


Pohľad na námestie v noci. To ružové vzadu je opäť Ars Electronica.


A na záver fotka, ktorá mi z nočných street záberov pripadá najvydarenejšia.


Možno si už myslíte, že som skutočne dospela a vyzrela a obišla sa bez zbytočných nákupov, ale niee :D Na míňanie som síce mala len hodinku a pol v najväčšom nákupnom centre mesta, v Plus City, ale aj tak som si stihla nájsť pár úlovkov. Aby som bola úprimná, bolo to celkom utrpenie obchádzať v drogérii/ parfumérii stojany zvučnejších značiek len preto, že už nebol čas. Snažila som sa aspoň fotiť a podrobne som zdokumentovala aj ponuku rakúskeho DMka. Všetky tieto fotky, spolu s tým, čo som si kúpila Vám však ukážem v niektorom z budúcich článkov.

 Kam ste sa toto leto vybrali Vy a ako ste si to užili?

Miš



17 komentárov:

  1. To je nádhera! Tie výhľady sú neskutočné! Ja by som zas rada do nejakej nemecky hovoriacej krajiny išla, nech mi moja nemčina nezapadne prachom :) Namiesto toho som si tento rok precvičila angličtinu, ktorú nejak extra neovládam, ale bola som prekvapená, že som sa dorozumela :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže ty si nemčinárka? Skutočne si neviem predstaviť ten pocit, keď človek túži hovoriť po nemecky :D Tento rok som práve zistila, aspoň teda ja to tak vidím, že na dorozumievaní má veľký podiel aj osobnosť človeka, či je svojim spôsobom odvážny, nebojí sa strápnenia, je zhovorčivý... Myslím, že tieto vlastosti sú veľmi dôležité. Angličtinu ovládam dobre, ale práve kvôli takému môjmu strachu a nižšej sebadôvere mám vždy stres keď mám v zahraničí niečo hovoriť.

      Odstrániť
  2. joj, ty si sa mala, krásna príroda, výhľady aj mesto. teším sa s tebou, že si mala taký krásny výlet a že sa vydaril. vždy budem fascinovaná tým množstvom bicyklov a ich parkovísk v rakúskych mestách :-D ja po nemecky ani neviem, okrem pár slov, v treťom ročníku som sa ju síce v rámci krúžku začala učiť, ale povedala som, že je to hnusný jazyk, ktoré ešte hnusnejšie znie a presedlala som na angličtinu :-D zatiaľ som vždy, keď som išla do Rakúska, mala pri sebe niekoho, kto nemčinu dobre ovládal :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) S priateľom sme sa zhodli, že Rakúsko je krajina cyklistov a fajčiarov. Tiež ma tentokrát zachraňoval on. Po nemecky som zo seba dostala len pár slov. Takisto mi je angličtina oveľa bližšia, ale je to aj škoda, pretože nemecky hovoriacich krajín máme v okolí dosť a určite je to výhoda rozprávať tam po "ich".

      Odstrániť
  3. Nádherné fotky, velmi sa mi páčia, vám to spolu velmi pristane, fakt to na niektorých fotkách vyzerá ako z rozprávky, hlavne tie výhľady..:) My s priatelom sme boli v Španielsku pri mori, teda žiadna takáto dovolenka, možno nabuduci rok, rada by som išla aj an takúto dovolenku bez opalovania a vylihovania na pláži :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme krásne :) Vidíš a mne zas taká prímorská vylihovacia už chýba. Treba to striedať. Ideálne je spojiť oddych s poznávaním nových miest :)

      Odstrániť
  4. WOW! Ani neviem, co mam komentovat skor. :) Vyzera to tam naozaj krasne, takze rozmyslam, ze stoji za uvazenie krajina, kde sa rozprava hnusnou Nemcinou na mojich dalsich potulkach. :) Tie mravce su "Bozieeeee" :) :) :) a poriadne som sa zasmiala na skomoleninach "znackovych veci", fakt super! Ja osobne sa bojim vysok, takze by to bola pre mna challenge, ale najhorsie pre mna su priehladne schody a podlahy a ked som videla tu fotku Tvojich noh na tej mreze tak sa mi zatocila hlava uz pred pocitacom... :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môžeš si ju dať ako zastávku pri najbližšej ceste domov :) Hlavne tá príroda stojí za pretrpenie nemčiny :D Tiež sme sa na tom osmiali, toľko verzií Calvina Kleina sa tak často nevidí :D Musia to vymýšľať riadne kreatívni ľudia. Aj ja mám trošku strach z výšok, ale to "vzrúšo" a potreba adrenalínu sú silnejšie. Ale zatiaľ vždy v rozumnej miere, keď viem, že sa mi nemá čo stať :D

      Odstrániť
  5. Krásny článok, úžasné fotky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásne fotky a ešte krajšie miesta. Normálne ma to inšpirovalo na taký dlhší výlet. A s nemčinou sme na tom rovnako. Mám voči nej averziu a ani neviem prečo, začala ma baviť až posledný semester na škole, ale stále ju nejako neobľubujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada keď som inšpirovala :) Určite sa raz za čas oplatí niekam sa vybrať. Hoci aj po Slovensku alebo blízkom okolí. Krásne miesta sa dajú nájsť všade. Tak vraví sa, že nikdy nie je neskoro. Možno tvoj vzťah s nemčinou raz zažije nový rozmer :D

      Odstrániť
  7. "LINEC" mi celkom pripomina Brno, krásne fotky, rakúsko je úžasná krajina <3

    a k nemčinke, asi len toto :D http://www.youtube.com/watch?v=QTtnGJbOdqc
    moja kamoška sa tým zabáva už asi mesiac a v jednom kuse s tým otravuje :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V Brne som ešte nebola takže neviem posúdiť. Ďakujem pekne :) Aj mne sa Rakúsko nakoniec zapáčilo, ale škoda tej nemčiny naozaj, to video je veľmi výstižné :D pero je najlepšie

      Odstrániť
  8. Ach, tá nemčina na GAGLS... Vedela by som rozprávať..
    Ale musel to byť skvelý výlet, hneď by som šla :) Najviac ma pobavili tie fejky :D :D

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...